04 d’abril 2007

Notes on a scandal

Diumenge, amb sensació de dissabte, vaig anar al cine a veure


Havia vist a la tele, em sembla que era en Jaume Figueres (ara no sé si és Figueres o Figueras, bé, és igual, espero que em perdonarà) que deia que tant la Judi Dench com la Cate Blanchet feien un tros de paper cadascuna i que era com una mena de duel de titans (o hauria de dir de titanes?).

He de dir que tinc certa predilecció per ambdues actrius. Altres vegades que les he vist sempre m'han agradat molt, però la que més m'agrada de les dues és la guapíssima Cate Blanchet. És camaleònica com ella tota sola.

Jo no sabia què anava a veure. Bé, sabia el que us he dit, però no tenia ni idea de l'argument. En general ho prefereixo. És evident que hi ha pelis que ja saps quasi el final quan les vas a veure (com per exemple, Hannibal Rising), però n'hi ha moltes que les vas a veure sense saber-ne res. A mi, això m'agrada. Així no en tinc idees preconcebudes.

A mi la peli em va agradar. Vull dir que està bé, però... bé no ho sé. Les dones no podem ser amigues i prou? Em sembla que l'amistat entre les dones en el cinema acaba sempre com el rosari de l'aurora. De totes maneres, si ho penso, potser és perquè les dones tenim una mica més endins el sentiment de l'amistat. És com si anés més enllà de l'amistat entre dos homes. A veure, no ho sé, però jo faig coses amb les meves amigues que no imagino que fessin dos homes amics.

Buf, potser m'estic embolicant, però el cas és que la peli va sobre l'"amistat" entre dues dones. Una dona gran, a punt de jubilar-se, lesbiana, sense saber-ho, que busca ser amiga d'altres dones, i que si no fan el que ella pensa, les destrueix psicològicament. Una dona jove, casada amb un home gran i a càrrec dels fills d'ell, amb una certa crisi d'identitat, que es penja d'un nano de 15 anys. En fi, hi ha tots els ingredients per tenir un drama monumental, i el cas és que no és una peli dramàtica, però explica molt bé tots els aspectes de tot el que podria haver estat.

Em va agradar, però vaig sortir trista del cine. Potser és que n'estic una mica i veure aquesta mena d'amistats nocives i malaltisses no m'ajuda, però la pel·lícula està bé. I les dues actrius realment estan molt bé.