06 de novembre 2007

Tortada d'ametles

He rebut una petició via correu electrònic d'un lector del blog. Diu així:

De: JR
Enviat: dimarts, 06 de novembre de 2007 19:24:45
Per a: trena

Hola,


Al teu blog parles de la recepta de la Tortada d’ametlles: m’interessa.


Ja n’he fet unes quantes amb algunes variacions a partir de la de Banyoles. Això no obstant, en vull recollir tantes com pugui de tots els PPCC.
M’agradaria molt si em passessis la teva.

Gràcies,

JR
Doncs aquí va. Primer, però, he de dir que la recepta no és meva. És de la Xisca, la mare de la meva nina menorquina, la Guixona. Fet l'aclariment, aquí va la recepta.

Tortada d'ametles

400-500 g d'ametla crua pelada
400-500 g de sucre
7 ous
pell d'1 llimona ratllada

Picar l'ametla escaldada i seca.

Muntar les clares a punt de neu. Afegir-hi el sucre i dos rovells. Mesclar amb cura. Anar afegint l'ametla i donar voltes a poc a poc.

Posar-ho al forn 1 hora a 130-150 °C.

Si és del dia abans és més bona.

Fer merenga i decorar la tortada.


Au doncs, ja està. Bon profit a tothom.

I per cert, JR, quan l'hagis feta ja em diràs què tal t'ha quedat, eh!

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Modèstia a part, és sa millor tortada que hi ha!
Si no te surt ja t'enviaré una per correus ;)
Tu la vas provar, no?

trena ha dit...

Siiiiiiiiiiii!!!!

Molt boníssima!

Anònim ha dit...

Uix, quin fàstic. Ou, ametles, sucre... I deu engreixar, colesterol i tot allò.

trena ha dit...

Doncs Anònim, no saps què et perds!